صفر تا صد خرید لوازم موتور سواری | قیمت روز نمایندگی

amir
28 مرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
لباس و لوازم موتور سواری

لوازم موتور سواری جزء لوازمی هستند که برای افرادی که از موتورسیکلت استفاده می کنند ضروری می باشند. احتمالا تاکنون در فروشگاه های مربوط به فروش لوازم ورزشی انواع وسایل و تجهیزات مربوط به موتور سواری را مشاهده کرده اید. این لوازم مربوط به کسانی هستند که به صورت روزانه و یا به صورت حرفه ای از موتورسیکلت استفاده کنند. در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع لوازم موتور سواری بپردازیم. خرید این لوازم می توانند میزان کیفیت و لذت موتور سواری را برای شما چندین برابر کنند.

لوازم موتور سواری کدامند؟

لوازم موتور سواری شامل لوازمی هستند که برای ایمنی و راحتی هر چه بیشتر موتور سوار در نظر گرفته شده اند. این لوازم در هنگام وقوع حادثه یا تصادف می توانند از اعضای مختلف بدن موتور سوار محافظت به عمل آورند. همچنین برای موتور سوارانی که به کیفیت موتور سواری خود اهمیت می دهند و به عنوان رشته ورزشی آن را دنبال می کنند حتما به این لوازم نیاز دارند. زیرا استفاده از این تجهیزات می تواند به مراتب لذت موتور سواری را بیشتر کرده و کارایی آن را بالا ببرد.

اهمیت استفاده از لوازم موتور سواری

استفاده از لوازم موتور سواری می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. از این جهت که این لوازم به ایمن و سلامت ماندن هر چه بیشتر موتور سوار منجر می شوند. در تصادفات موتور سواری آسیب هایی که به موتور سوار وارد می شوند بسیار گسترده و خطرناک هستند. آسیب و ضربه مغزی، آسیب های نخاعی، شکستگی مفاصل و استخوان ها تنها برخی از این خطرات هستند. شاید لوازم موتور سواری نتوانند به صورت کامل خطر را برطرف کنند. اما در بیشتر مواقع می توانند میزان آسیب ها را به حداقل کاهش دهند. بنابراین در هنگام موتور سواری لازم است که امنیت و سلامت خود را همواره در اولویت قرار دهید.

انواع لوازم موتور سواری

لوازم موتور سواری انواع مختلفی دارند و تنوع در میان آنان به وفور دیده می شود. هر یک از انواع این لوازم وظیفه حفاظت از قسمت خاصی از بدن را به عهده دارند. بنابراین این درست نیست که تنها از یک یا دو عدد از این تجهیزات استفاده کنید. البته برخی از این تجهیزات برای کسانی که به صورت روزانه و با سرعت کم موتور سواری می کنند، ضروری نیست. زیرا برخی این لوازم برای افرادی که به صورت حرفه ای و با سرعت بالا موتور سواری می کنند مناسب است. در ادامه به معرفی صفر تا صد این لوازم می پردازیم.

کلاه کاسکت، ضروری ترین لوازم موتور سواری

کلاه کاسکت یکی از ضروری ترین و البته مهم ترین لوازم موتور سواری می باشد که خرید و استفاده از آن برای همه ضروری است. یعنی فرقی نمی کند شما یه موتور سوار عادی هستید و یا یک موتور سوار رالی، در هر صورت باید از کلاه ایمنی بهره مند شوید. کلاه ایمنی موتور سیکلت دارای پوسته خارجی بسیار محکم و لایه داخلی بسیار نرم است. ساختار منحصر بفرد این کلاه می تواند از وارد شدن انواع ضربات محکم به ناحیه سر، گردن، گوش ها، صورت و پیشانی جلوگیری کند. کلاه کاسکت ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که کارایی و کاربرد هر کدام با هم فرق می کند.

شولدر موتور سواری

شولدر، یکی از لوازم موتور سواری می باشد که از کتف ها، شانه ها، قفسه سینه، ستون فقرات و … محافظت می کند. شولدر یک نوع لباس سخت و خشک می باشد که در برخی از نواحی های حساس دارای بالشک هایی مخصوص برای محافظت می باشد. موتور سوارانی که به صورت حرفه ای موتور سواری می کنند و به این ورزش علاقه دارند از شولدرها برای محافظت از بدن خود استفاده می کنند. از شولدر هم می توان در زیر لباس و هم در قسمت رویی استفاده کرد. مهم ترین کاربرد این لباس محافظت از بالاتنه است که به خوبی وظیفه خود را انجام می دهد.

کاپشن و کت مخصوص موتور سواری

کاپشن و کت مخصوص یکی از معروف ترین لوازم موتور سواری می باشد که اتفاقا ورزشکاران این حرفه علاقه زیادی به پوشیدن آن دارند. کاپشن و کت مخصوص را از جنس هایی بسیار محکم همانند برزنت و یا چرم و کتان ضخیم می سازند. کاپشن می تواند از ورود باد، باران و هوای سرد به داخل لباس جلوگیری کند. درنتیجه سرعت موتور سوار هنگام راندن پایین نمی آید. این کاپشن ها در سایزها و طرح های مختلفی ساخته می شوند. اگر کاپپشن از الیاف کربنی ساخته شود می تواند مقاومت خوبی در برابر آتش از خود نشان دهد. همچنین این کت ها از وارد شدن آسیب به پوست بدن هنگام تصادف جلوگیری می کنند.

شلوار موتور سواری

شلوار یکی دیگر از لوازم موتور سواری است که همراه با شولدر و کاپشن مخصوص موتور سواری پوشیده می شود. البته در بیشتر مواقع شولدر، کت و شلوار به صورت ست و یا سر هم تولید و فروخته می شوند. زیرا این گونه لباس جلوه زیبایی بیشتری دارد. برخی از شلوارهای حرفه ای موتور سواری دارای بالشتک هایی در ناحیه لگن، باسن و بیضه ها هستند تا این گونه محافظت بیشتری ایجاد کنند. این شلوارها فاق بلند بوده به همین دلیل هنگام استفاده بسیار راحت هستند. ضد باد و رطوبت بودن این شلوار استفاده از آن را برای آفرود سواران ضروری کرده است. این شلوارها اگر از مواد ضد آتش ساخته شوند می توانند تا سه دقیقه هم در برابر آتش مقاوم باشند.

دستکش های محافظ دست

دستکش های محافظ دست

دستکش ها به عنوان یکی از انواع لوازم موتور سواری وظیفه حفاظت از بند انگشتان، مچ دست و ناحیه ساق دست را دارند. مسلما هنگامی که تصادفی رخ می دهد موتورسوار از دستان خود به عنوان محافظ و تکیه گاه خود استفاده می کند. بنابراین اهمیت محافظت از دستان چندین برابر از اعضای دیگر است. همچنین برای چسبندگی هر چه بیشتر دست به فرمان موتور در مسابقه های موتور سواری از دستکش استفاده می کنند.

دستکش های موتور سواری در انواع مختلفی تولید می شوند و برخی از آن ها بدون انگشت و برخی دیگر کامل هستند. جنس چرم، کتان ضخیم و الیاف کربنی برای تولید این دستکش ها به کار می روند. بالشتک هایی در سطح رویی این دستکش ها وجود دارند که از خراشیدگی پوست دست جلوگیری می کنند.

زانو بند و آرنج بند

زانو بند و آرنج بند جزء لوازم موتور سواری می باشند که برای محافظت از مفاصل زانو و آرنج تعبیه شده اند. زانو بند و آرنج بند را هم می توان در زیر لباس و هم روی لباس استفاده کرد. مفاصل یکی از نقاطی هستند که در هنگام تصادف بیشتر از مکان های دیگر بدن دچار شکستگی می شوند. بنابراین زانو بند و آرنج بند با ساختار محکمی که دارند می توانند از بروز آسیب های جدی در این نواحی جلوگیری کنند.

کفش و بوت در لوازم موتور سواری

کفش و بوت در لوازم موتور سواری

کفش و بوت در لوازم موتور سواری وظیفه حفاظت از انگشتان پا، پاشنه، مچ پا و ساق پا را به عهده دارد. بهتر است کفش ها و بوت هایی را انتخاب کنید که دارای سختی بالا و انعطاف پذیری بسیار کمی باشند. زیرا این بوت ها می توانند از نواحی پا در برابر ضربات شدید فیزیکی محافظت کنند. همچنین این کفش ها در قسمت کفی خود دارای آج هایی هستند که باعث ثابت ماندن پا روی پدال می شوند. بنابراین با خرید این کفش ها می توانید کیفیت موتور سواری را به مراتب بالاتر ببرید.

عینک کراس جهت  محافظت از چشم

در میان لوازم موتور سواری، عینک کراس وظیفه حفاظت از چشم ها را به عهده دارد. هنگام موتور سواری چشم ها در برابر اشعه فرابنفش، باد، گرد و غبار و انواع ذرات خارجی قرار می گیرند. مخصوصا کسانی که به موتور سواری آفرود علاقه دارند بیشتر در معرض این عوامل قرار می گیرند. در نتیجه محافظت از چشم در برابر این عوامل خارجی بسیار مهم است و می تواند بر کیفیت موتور سواری تاثیر داشته باشد. با خرید عینک کراس می توانید از چشم های خود به خوبی مراقبت کنید. اگر می خواهید از میان برندهای مختلف، لوازم موتورسواری مرغوب و باکیفیت را تهیه کنید پیشنهاد می کنید برای دریافت راهنمایی از مشاوران مجرب در این زمینه به وب سایت kolahkasket.com مراجعه کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.